Elke dag geopend! Vandaag van 10:00 tot 17:00 uur

Let op: alle waterattracties zijn gesloten | tijdens de winterperiode zitten de dieren vanaf 16.00 uur binnen | op 14 dec is de bovenverdieping van Paviljoen aan de Plas gesloten |

Veelgestelde vragen - Plaswijckpark

Veelgestelde vragen

Het park

Wat zijn jullie openingstijden?

Klik HIER voor onze openingstijden.

Tot hoe laat kan ik in het park blijven?

Je kunt tot sluitingstijd in het park blijven, ongeacht de aankomsttijd die je gereserveerd hebt.

Vanaf welke leeftijd mag mijn kind zelfstandig naar Plaswijckpark?

Kinderen vanaf 14 jaar mogen zelfstandig Plaswijckpark bezoeken. Kinderen tot 14 jaar moeten te allen tijde begeleid worden door een volwassene van minimaal 18 jaar.

Zijn honden toegestaan in Plaswijckpark?

Vanaf 1 januari 2021 zijn honden niet meer toegestaan in Plaswijckpark, met uitzondering van hulphonden.

Verhuren jullie ook bolderkarren?

Ja zeker! Je kunt een bolderkar huren voor €7,50 (waarvan 2,50 borg). Vraag hiernaar bij de kassa van Plaswijckpark.

Bestaat de mogelijkheid om rolstoelen te reserveren?

De rolstoelen van Plaswijckpark zijn beperkt beschikbaar. Als je er één wilt gebruiken, kun je het beste vooraf reserveren. Dit kun je doen door te bellen naar (010) 418 18 36.

Voor de rolstoel zijn de kosten €60 (waarvan €50 borg)

Verhuren jullie ook kluisjes?

Het is mogelijk om een kluisje te huren. Er staan namelijk kluisjes aan de zijkant bij de Smultent en bij de Havenspeeltuin. Vraag hiernaar bij de kassa van Plaswijckpark.

De kosten voor een kluisje is €12,50 (waarvan €10 borg)

Is roken toegestaan in het park?

Plaswijckpark is een rookvrij park. Iedereen is en blijft welkom in Plaswijckpark. Dit geldt natuurlijk ook voor rokers en E-rokers. Daarom zijn er speciaal aangewezen plekken in het park waar roken en E-roken wel mag. U vindt deze helder aangegeven op onze plattegrond en borden in het park.  De rest van het park is volledig rookvrij.

Tickets en reserveringen

Is het nodig om entreebewijzen te reserveren?

Reserveren is wel wenselijk, maar je kunt ook gewoon een ticket bij de entree kopen.

Ik ben door omstandigheden iets later dan mijn gereserveerde tijdslot. Kan ik nog naar binnen?

Mocht je iets uitlopen, dan is het geen probleem om wat later naar binnen te gaan.

Ik kan niet meer op de dag dat ik heb gereserveerd. Kan ik mijn geld terug krijgen?

Nee, restitutie van je ticket(s) is niet mogelijk. Een andere datum kiezen kan wel. In de bevestigingsmail die je hebt ontvangen staat een link om je reservering te wijzigen.

Ik wil met een grote groep naar Plaswijckpark. Kan ik dan korting krijgen?

Groepen vanaf 20 personen kunnen extra voordelig een bezoek aan Plaswijckpark brengen en krijgen een korting op het standaard entreetarief. Wij bieden dan entreekaarten aan voor slechts € 12,95 per persoon, in plaats van € 15,95. Kijk hier voor meer informatie.

Abonnement

Wat zijn de spelregels voor een abonnement?

Met een abonnement kun je één jaar lang komen genieten van een heerlijk dagje uit in Plaswijckpark en gaat in op de dag van de aankoop. Je kunt vrij gebruikmaken van alle attracties, ook van alle extra activiteiten die wij organiseren bijvoorbeeld tijdens vakanties (met uitzondering van de griezelavonden tijdens Halloween). Na slechts vijf bezoeken heb je het abonnement er al uit! Ook kun je met een abonnement profiteren van diverse kortingen op een bezoek aan één van de ‘Dier & Park’ parken.

Kijk voor alle spelregels naar de Algemene voorwaarden abonnement en groepspassen.

Ik ben mij abonnementspasje kwijt, wat moet ik doen?

Bij verlies of diefstal van je abonnement dien je
hiervan een melding te maken via: 010-418 18 36. Om
misbruik door derden uit te sluiten, wordt je
abonnement direct geblokkeerd. Bij de entree van
Plaswijckpark kan je een duplicaatpas aanvragen. De
kosten hiervan bedragen €2,50

Ik wil heel graag mijn abonnement weer verlengen, kunnen we daarvoor gewoon langskomen?

Ja dat kan, je moet wel eerst een dag en tijd reserveren dat je langskomt. Bij je bezoek kun je je abonnement vervolgens verlengen.

Kan ik mijn abonnement overzetten naar iemand anders?

Een abonnement is persoonsgebonden en niet overdraagbaar.
Het is niet mogelijk om gedurende de looptijd personen van het
abonnement te schrappen of te wijzigen. Dit kan alleen bij de
verlenging.

Rotterdam- en Dordtpas

Welke mogelijkheden zijn er met de Rotterdampas?

Als Rotterdampashouder kun je één keer gratis komen ravotten op vertoon van je Rotterdampas.

Kan ik met mijn Rotterdampas/Dordtpas naar de griezelavond komen?

Nee, deze zijn niet geldig tijdens de griezelavonden.

Hoe kan ik reserveren met de Rotterdampas en DordtPas?

Wil je een dag langskomen met je Rotterdampas of DordtPas? Dan kan je online je toegang reserveren. Neem bij je bezoek je Rotterdampas of DordtPas mee! Deze hebben wij nodig om te scannen.

Eten en drinken

Mag ik eigen eten en drinken meenemen naar Plaswijckpark?

Uiteraard mag jij je eigen eten en drinken meenemen tijdens je bezoek aan Plaswijckpark.

Zijn alle horecagelegenheden open?

Kijk hier voor alle openingstijden per horecagelegenheid.

Bieden jullie ook alternatieve opties aan in verband met allergieën en/of dieetwensen?

Wij bieden vegetarische opties en kunnen ook gluten-arme poffertjes en frikandellen bereiden. Onze patat kan ook glutenvrij geserveerd worden in het Restaurant in de Heuvel.

Attracties

Zijn alle attracties geopend?

In de wintertijd zijn alle waterattracties gesloten. Alle andere attracties zijn het hele jaar geopend. Zeker weten of jouw favoriete attractie open is? Kijk dan op de verschillende Wijckpagina’s op de website.

Wanneer sluiten alle attracties?

Attracties hebben verschillende sluitingstijden. Voor meer informatie verwijzen we door naar de bordjes bij de desbetreffende attractie in het park.

Zijn er bepaalde eisen aan een attractie voordat je erin mag?

Ja, voor de Kabelbaan en de Kangaroetsjjj moet je 1.25 m lang zijn. Voor andere attracties kan een leeftijdsgrens aan verbonden zijn. Kijk voor alle eisen op de pagina van Speelwijck en Wandelwijck. Je ziet aan de icoontjes wat de eisen zijn. Je kan per attractie ook filteren op lengte en leeftijd. Zo krijg je alle attracties te zien waar jij in mag.

Geen antwoord op je vraag?

Mijn vraag staat er niet tussen, wat nu?

Staat jouw vraag er niet tussen? Dan kan je ons bereiken op maandag t/m zondag van 10.00 uur tot een kwartier voor sluitingstijd. Contact opnemen kan via
(010) 418 18 36 of info@plaswijckpark.nl.

Scroll naar boven