1. Wat zijn jullie openingstijden?
Klik HIER voor onze openingstijden.
2. Is het nodig om entreebewijzen te reserveren?
Reserveren blijft wenselijk. Zó kunnen we langere wachttijden voor iedereen voorkomen.
3. Ik ben door omstandigheden iets later dan mijn gereserveerde tijdslot. Kan ik nog naar binnen?
Mocht je iets uitlopen, dan is het geen probleem om wat later naar binnen te gaan.
4. Ik kan niet meer op de dag dat ik heb gereserveerd. Kan ik mijn geld terug krijgen?
Nee, restitutie van je ticket(s) is niet mogelijk. Een andere datum kiezen kan wel. In de bevestigingsmail die je hebt ontvangen staat een link om je reservering te wijzigen.
5. Tot hoe laat kan ik in het park blijven?
Je kunt tot sluitingstijd in het park blijven, ongeacht de aankomsttijd die je gereserveerd hebt.
6. Hoe kan ik reserveren met de Rotterdampas en DordtPas?
Wil je een dag langskomen met je Rotterdampas of DordtPas? Dan kan je online je toegang reserveren. Neem bij je bezoek je Rotterdampas of DordtPas mee! Deze hebben wij nodig om te scannen.
Wil je een abonnement afsluiten met je Rotterdampas? Dan kan je een entreebewijs reserveren als abonnementhouder en op de dag van je bezoek een abonnement afsluiten bij de kassa. Neem bij je bezoek je Rotterdampas mee!
7. Ik wil heel graag mijn abonnement weer verlengen, kunnen we daarvoor gewoon langskomen?
Ja dat kan, je moet wel eerst een dag en tijd reserveren dat je langskomt. Bij je bezoek kun je je abonnement vervolgens verlengen.
8. Hoe ontvang ik een informatiebrochure?
Een informatiebrochure kun je aanvragen met het informatieformulier op onze site.
9. Gelden er minimale lengtes/leeftijden voor bepaalde attracties?
In Plaswijckpark zijn 2 attracties waar een minimale leeftijd en/of lengte voor geldt. Wie in de Kangaroetsjjj wil moet minimaal 1,25 meter zijn. Je moet namelijk zittend in een bootje bij een touw kunnen. Als je 7 jaar of ouder bent en minimaal 1,25 meter mag je in de Kabelbaan.
Daarnaast gelden voor onze waterfietsen, de trein en Vlottenvaart dat kinderen onder de 12 jaar altijd begeleid moeten worden door een volwassene van minimaal 18 jaar.
10. Vanaf welke leeftijd mag mijn kind zelfstandig naar Plaswijckpark?
Kinderen vanaf 14 jaar mogen zelfstandig Plaswijckpark bezoeken. Kinderen tot 14 jaar moeten te allen tijde begeleid worden door een volwassene van minimaal 18 jaar.
11. Zijn honden toegestaan in Plaswijckpark?
Vanaf 1 januari 2021 zijn honden niet meer toegestaan in Plaswijckpark, met uitzondering van hulphonden.
12. Mag ik eigen eten en drinken meenemen naar Plaswijckpark?
Uiteraard mag jij je eigen eten en drinken meenemen tijdens je bezoek aan Plaswijckpark.
13. Hoe bereid ik me het beste voor als ik als mindervalide Plaswijckpark wil bezoeken?
Plaswijckpark is goed toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Alles is gelijkvloers en er zijn toiletten voor mindervaliden aanwezig. Als je tijdelijk niet zo goed ter been bent of je kunt niet zo lang staan, dan kun je een rolstoel reserveren. Wij vragen hier 25,- borg voor. Dit krijg je natuurlijk terug bij inlevering van de rolstoel.
14. Bestaat de mogelijkheid om rolstoelen te reserveren?
De rolstoelen van Plaswijckpark zijn beperkt beschikbaar. Als je er één wilt gebruiken, kun je het beste vooraf reserveren. Dit kun je doen door te bellen met (010) 418 18 36.
15. Waar kan ik een klacht indienen?
Wij proberen je verblijf in Plaswijckpark zo aangenaam mogelijk te maken. Heb je toch een klacht? Wij horen het graag. Je kunt je klacht sturen naar Ringdijk 20, 3053 KS Rotterdam, t.a.v. afdeling klachtenafhandeling. Of stuur een e-mail naar info@plaswijckpark.nl.
16. Is roken toegestaan in het park?
Plaswijckpark is een rookvrij park. Iedereen is en blijft welkom in Plaswijckpark. Dit geldt natuurlijk ook voor rokers en E-rokers. Daarom zijn er speciaal aangewezen plekken in het park waar roken en E-roken wel mag. U vindt deze helder aangegeven op onze plattegrond en borden in het park. De rest van het park is volledig rookvrij.
17. Welke mogelijkheden zijn er met de Rotterdampas?
Als Rotterdampashouder kun je kiezen uit twee acties. Of één keer gratis entree of 50% korting je abonnement op vertoon van je Rotterdampas.
Het abonnement is persoonsgebonden en de korting is alleen geldig op het abonnement van de Rotterdampashouder zelf. Wil je gebruik maken van de mogelijkheid om met je Rotterdampas 50% korting op een abonnement te krijgen bij een ouder of grootouder abonnement (3, 4 of 5 personen), dan moet iedereen die onder dit ouder of grootouder abonnement valt in het bezit zijn van een geldige Rotterdampas.
Het is niet mogelijk om online een abonnement met je Rotterdampas af te sluiten. Dit kan alleen aan de kassa bij de entree van het park.
18. Verhuren jullie ook kluisjes?
Het is mogelijk om een kluisje te huren. Er staan namelijk kluisjes aan de zijkant bij de Smultent en bij de Havenspeeltuin. Vraag hier naar bij de kassa van Plaswijckpark.
19. Moet ik als abonnementhouder ook nog reserveren?
Ja, elke bezoeker moet van te voren reserveren. Op deze manier zorgen wij voor een geleidelijke bezoekersstroom en kunnen we langere wachttijden voor iedereen voorkomen.
20. Wat zijn de spelregels voor een abonnement?
Met een abonnement kun je één jaar lang komen genieten van een heerlijk dagje uit in Plaswijckpark. Je kunt vrij gebruikmaken van alle attracties, ook van alle extra activiteiten die wij organiseren bijvoorbeeld tijdens vakanties (met uitzondering van de griezelavonden tijdens Halloween). Na slechts vijf bezoeken heb je het abonnement er al uit! Ook kun je met een abonnement profiteren van diverse kortingen op een bezoek aan één van de ‘Dier & Park’ parken.
Spelregels:
- Je abonnement is strikt persoonlijk.
- Je abonnement is één jaar geldig vanaf de dag van aankoop.
- Toegang tot het park is alléén mogelijk op vertoon van je abonnementspas.
- Je abonnement is niet geldig tijdens incidentele avondopenstellingen, zoals Halloween.
- Kinderen onder de 14 jaar mogen niet onbegeleid het park in. Er dient te allen tijde begeleiding aanwezig te zijn van 18 jaar of ouder.